Aanslagbiljetten belastingen beschikbaar in je eBox
De eBox is een beveiligde elektronische brievenbus waarin je al jouw overheidsdocumenten veilig digitaal kunt ontvangen, bewaren en beheren.
Geen actieve eBox? Geen zorgen, dan ontvang je het aanslagbiljet zoals gewoonlijk op papier in je brievenbus.
Hoe werkt de eBox?
Iedereen heeft toegang tot een digitale eBox. Het enige wat je moet doen, is deze activeren. Dat kan op verschillende manieren:
Voor burgers:
- Via Mijn Burgerprofiel: het platform van de Vlaamse overheid
- Via My-ebox: het platform van de federale overheid
- Via privé-kanalen: zoals TrustO
Voor ondernemingen:
Ben je de wettelijke vertegenwoordiger van jouw onderneming?
- Activeer de eBox.
- Registreer uw onderneming in CSAM en stel een hoofdtoegangsbeheerder aan.
- Je eBox Enterprise is geactiveerd.
Notificatie bij nieuwe melding
In je eBox ontvang je meldingen van nieuwe berichten voor jou. Het is daarom belangrijk om meldingen te ontvangen wanneer er nieuwe berichten binnenkomen. Tijdens de registratie kun je een e-mailadres opgeven zodat je via e-mail een melding ontvangt van:
- Een nieuw document in je eBox.
- Een ongelezen document dat binnenkort wordt verwijderd.
Heb je al een actieve eBox maar ontvang je geen meldingen? Dan kun je deze optie nog altijd aanvinken onder 'Mijn Profielgegevens' in je eBox.
Documentatie per post ontvangen?
Burgers en/of ondernemingen die hun eBox (nog) niet activeerden, blijven alle communicatie per brief via de post ontvangen.